Ssuper Sseminte

Adaugati cateva seminte in dieta zilnica – neaparat seminte de chia si de canepa – si bucurati-va de beneficiile lor asupra sanatatii!

Daca sunteti in cautarea unei alternative la nuci, arahide sau doriti sa adaugati mai multi nutrienti intr-o dieta fara gluten, luati in considerare semintele. In comparatie cu nucile si alunele, semintele nu provoaca alergii fiind astfel mai bine tolerate de persoanele cu alergii alimentare. In plus, semintele sunt pline de nutrienti precum acizii esentiali omega 3, facandu-le dezirabile chiar si pentru persoanele care nu prezinta sensibilitati ori alergii alimentare.

Semintele de floarea soarelui, de dovleac, susan si in. Marea majoritate a oamenilor sunt familiari cu semintele de floarea soarelui si de dovleac – ambele se pot transforma in gustari exceptionale – dar si cu susanul, toate acestea constituind niste optiuni exceptionale la dietele fara gluten. Semintele de in sunt binecunoscute surse de omega 3, au cele mai bune fibre si proprietati anti-inflamatoare, dar din pacate nu au inca suficienta notorietate … Totusi, semintele de in traverseaza sistemul digestiv nedigerate, de aceea trebuie sa fie rasnite proaspat inainte de a fi consumate. Pastrati la indemana o rasnita de cafea pentru productii de seminte de in proaspat rasnite oricand.

Semintele de canepa si chia. Aceste seminte sunt mai tinere ca notorietate, fiind recent introduse pe piata. Semintele de canepa au proportia ideala de acizi grasi omega 6 si omega 3, constituind de asemenea una din putinele surse de acid gama-linoleic, o grasime anti-inflamatoare pe care multi o iau sub forma de suplimente. Semintele de canepa sunt de asemenea bogate in fibre, contin protein complete si toti aminoacizii esentiali!

Semintele de chia, o planta din familia mentei, au fost foarte apreciate in dieta azteca. Sunt usor digerabile, au foarte multe fibre si pot absorbi atat de multa apa incat asa ajuta la eliberarea in mod prelungit a carbohidratilor in organism. Ajuta si la reducerea senzatiei de foame. Semintele de chia sunt pline de nutrienti (doua linguri de seminte contin 8 g de fibra, 5 g de proteine, 184 mg calciu si 5 g de omega 3).

Moduri practice de a consuma semintele

  • Imprastiati seminte in salate, consumati-le cu fructe sau in iaurturi (preferabil de soia). Adaugati seminte de canepa in tabbouleh (salata de patrunjel), de floarea soarelui in salate, sau seminte de chia negre in iaurt sau lapte de cocos cu fructe.
  • Amestecati-le cu cereale, mai ales cu cele care nu contin gluten (hrisca, mei)
  • Luati o gustare zilnica bazata doar pe seminte. Preparati-va propriile mixuri de seminte, simple sau in combinative cu fructe uscate.
  • Cresteti vlastari din seminte sau seminte incoltite, aceasta fiind forma cea mai usor digerabila. Vlastarii din seminte de in, de chia, reprezinta forme usor digerabile si asimilabile pentru multi. Puteti sa va cumparati si un aparat de deshidratare pentru a va prepara biscuiti din seminte incoltite.
  • Inlocuiti untul clasic cu unt din seminte. In special persoanele alergice la untul de arahide sau untul pe baza de grasimi animale pot apela cu success la untul din seminte. Adaugati-l la paine (cu sau fara gluten), pe biscuiti sau consumati-l cu tulpini de telina. Tahini din susan se combina bine cu humus iar untul din seminte de canepa (ce are un gust usor de nuca) este foarte nutritiv.

One thought on “Ssuper Sseminte

  1. Semintele sunt extraordinar de bune si nutritive. Acum ceva timp nici nu stiam asta, si nici nu stiam ca exista atatea seminte si ca pot fi atat de bune la gus. Cand incepi sa fii mai atenta la ce mananci si sa mai cauti alternative descoperi o alta lume a naturii🙂 .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s