Mic dejun pentru campioni – reteta mea Budwig

Este mic dejunul meu zilnic,  ajustat din reteta de crema Budwig promovata de medicul Kousmine. Ii multumesc Cristinei pentru ca mi-a vorbit de aceasta reteta ce mi-a schimbat viata. Alimentul acesta mi-a redat energia zilnica, mi-a redus pofta de dulce si de carbohidrati si m-a inspirat la crearea unor sosuri noi pe baza de cereale crude si uleiuri de calitate.

Pregatirea lui in fiecare dimineata dureaza 3-5 minute. Recomandat a fi consumat in maxim 20 de minute de la pregatire, altfel se oxideaza. Eu prefer sa las ingredientele sa se aseze, sa se obisnuiasca unele cu altele cca 5-10 minute, pentru a se „impaca” si a-si amesteca aromele…

Ingrediente pentru 1 persoana:

– 2-3 linguri de lapte de soia sau iaurt de soia

– 1 lingura ulei de in presat la rece

– zeama de la o jumatate de lamaie

– 2 lingurite de amestec de cereale integrale si seminte rasnite proaspat, pe loc (9 cereale: grau, orez, ovaz, secara, mei, hrisca, orz, amaranth, quinoa si 6 seminte: de floarea soarelui, de dovleac, susan, in)

– 2 migdale crude, 2 alune caju crud, 2 alune de padure si 2 jumatati de miez de nuca – le adaug tot in rasnita, langa cele 2 lingurite de amestec de cereale, si rasnesc cu totul

– jumatate de lingurita de seminte de canepa

– 3-4 prune uscate sau alte fructe uscate, taiate marunt (smochine, stafide). Eu prefer fructe uscate dulci pentru a nu indulci amestecul cu miere. Insa puteti adauga miere sau  siropuri de indulcire naturale (de agave, de exemplu) pentru un gust mai dulce.

Amestec toate cele de mai sus intr-un pahar, las cerealele sa se umfle si sa absoarba restul lichidelor, si apoi mananc incet, savurand fiecare inghititura🙂

La acest mic dejun imi place sa adaug un ceai verde (puternic antioxidant) sau un ceai laxativ. Daca simt nevoia de fructe (se pot asocia acestui mic dejun), le consum cu 30 minute inainte de a consuma acest amestec.

Energia pe care o primiti este miraculoasa, imi ajunge pana la 13:00 – 14:00 de-a lungul zilei. Imediat dupa ce am inceput sa consum acest mic dejun am avut nevoie de cantitati mai mari (1 pahar plin), insa in timp, pe masura ce organismul meu si-a tras energia necesara, cantitatea a scazut astfel ca azi necesarul meu energetic este extras din doar o jumatate de pahar. Reteta de mai sus este pentru o jumatate de pahar.

Pofta buna si energie de calitate!

4 thoughts on “Mic dejun pentru campioni – reteta mea Budwig

  1. E super aceasta reteta! Ms mult, o voi incerca, avand in vedere ca tot ce mananc dimineata in ultimii doi ani sunt tartine cu salamuri, cascaval si paine alba… as vrea sa trec la ceva mai sanatos.

Lasă un răspuns

